U Hrvatskoj je platforma Halo, inspektore uputila poziv građanima da se suzdrže od posjeta kafićima i restoranima zbog visokih cijena. Ovaj apel izazvao je reakcije iz ugostiteljskih udruženja, koja su poručila da razumiju nezadovoljstvo građana, ali i naglasila da su sami ugostitelji suočeni s rastućim troškovima poslovanja.
Predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti Hrvatske gospodarske komore (HGK), Jelena Tabak, izjavila je kako cijene usluga ugostitelja prate ulazne troškove, koji su osnovni dio njihovog poslovanja. “Kako su rasle cijene ulaznih parametara, tako su regulirane i cijene proizvoda. Ugostiteljski proizvod ne predstavlja nužnost, svaki građanin može birati u skladu sa svojim mogućnostima”, rekla je Tabak za Hayat.ba. Dodala je kako ugostitelji posluju u skladu s tržišnim uvjetima te se kontinuirano prilagođavaju situaciji.
Iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK) također razumiju reakciju građana na rast cijena. Predsjednik Ceha, Hrvoje Margan, istaknuo je važnost pronalaska rješenja koja će balansirati interese potrošača i održivost ugostiteljskih poslova. “Ceh ugostitelja HOK-a je i ranije ukazivao da su ugostitelji u istom položaju kao i potrošači – ovisni o cijenama koje kreira trgovina. Ugostiteljstvo je ključni dio lokalnih zajednica i turističke ponude Hrvatske, pa je važno održati njegovu stabilnost”, rekao je Margan za Hayat.ba.
Margan je dodao da ugostitelji imaju direktne troškove povezane s cijenama sirovina poput mesa, mliječnih proizvoda, povrća i pića. Svako povećanje tih cijena direktno utječe na ukupne troškove poslovanja i formiranje cijena usluga.
S obzirom na trenutnu situaciju, ugostiteljski sektor u Hrvatskoj apelira na dijalog i pronalaženje zajedničkih rješenja koja će omogućiti održivost poslovanja, ali i zadovoljiti potrebe građana.