Građanski bojkot trgovina, kafića, restorana i benzinskih pumpi, organizovan putem društvenih mreža, pokazao je konkretne rezultate. Porezna uprava Federacije BiH objavila je službene podatke o prometu za dane 6., 7. i 8. februara, koji jasno pokazuju pad potrošnje tokom dana bojkota.
Kako je bojkot utjecao na promet?
Podsjećamo, bojkot je organizovala neformalna grupa građana, s ciljem da se skrene pažnja na stalan rast cijena osnovnih životnih namirnica, ali i drugih proizvoda i usluga.
Prema podacima Porezne uprave FBiH, evidentirani promet bio je sljedeći:
Četvrtak, 6. februar (dan prije bojkota)
➡ Ukupan promet: 205.226.808,31 KM
➡ Promet u trgovinama: 105.339.993,86 KM
Petak, 7. februar (prvi dan bojkota)
➡ Ukupan promet: 190.144.339,49 KM (pad od 15 miliona KM)
➡ Promet u trgovinama: 93.549.831,65 KM (pad od skoro 12 miliona KM)
Subota, 8. februar (drugi dan bojkota)
➡ Ukupan promet: 73.735.142,18 KM (pad od 131,5 miliona KM u odnosu na četvrtak)
➡ Promet u trgovinama: 47.738.989,66 KM (pad od skoro 58 miliona KM u odnosu na četvrtak)
Jasna poruka građana: Dosta je poskupljenja!
Pad prometa od više od 70% u subotu, kada je bojkot bio najintenzivniji, pokazuje da su građani spremni na zajedničku akciju kako bi iskazali nezadovoljstvo ekonomskom situacijom. Organizatori protesta ističu da je ovo samo prvi korak i da će, ukoliko se ne poduzmu konkretne mjere za kontrolu cijena, uslijediti novi, još radikalniji oblici protesta.
Ekonomisti upozoravaju da je ovakav bojkot jasan signal vlastima da se nezadovoljstvo građana ne smije ignorisati, te da su potrebne hitne mjere kako bi se stabilizovalo tržište.