Tijekom nedavne akcije spašavanja na Sljemenu, članovi HGSS Stanice Zagreb suočili su se s neobičnim i zabrinjavajućim slučajem. Naime, osoba koja se izgubila u planini nije odmah kontaktirala broj 112, već je pokušala pomoć potražiti putem umjetne inteligencije – chatbot aplikacije.
Kako su naveli iz Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS), chatbot je osobi dao pogrešan savjet – da krene niz potok, što ju je dovelo u još teži teren i u veće probleme.
“Zabrinjavajuće je to što joj chatbot niti u jednom trenutku nije savjetovao da nazove broj 112”, poručili su iz HGSS-a.
Srećom, potraga je završila uspješno – osoba je ubrzo pronađena živa i neozlijeđena. No slučaj je otvorio ozbiljno pitanje o povjerenju u tehnologiju u situacijama gdje su iskustvo i procjena ključni za preživljavanje.
Iz HGSS-a su istaknuli da u trenucima panike ljudi često posežu za rješenjima koja im se čine najbrža i najlogičnija, no u prirodi vrijede druga pravila:
“Baterija se prazni, signal nestaje, a pogrešna odluka može značiti ozbiljan problem.”
Spašavatelji poručuju da su u akcijama spašavanja presudni iskustvo, procjena i ono što nijedan algoritam ne može izračunati – ljudska odluka.
Na kraju svoje objave HGSS je još jednom podsjetio na osnovna pravila u slučaju da se neko izgubi u prirodi:
📞 Kad se izgubiš – zovi 112.
🧭 Ostani na mjestu, slijedi upute spašavatelja i čuvaj bateriju mobitela.
“Umjetna inteligencija će mijenjati svijet, ali dok god u jednadžbi spašavanja postoji čovjek u nevolji – u formuli mora ostati i čovjek koji ide po njega.” – stoji u objavi HGSS-a.
