13.9 C
Mostar
Četvrtak, 6 Februara, 2025

NAJNOVIJE

Uhodana prevara: Penzionerka iz Mostara prevarena za 3.000 KM na prezentaciji

Naizgled privlačni pozivi o osvojenim nagradama iza sebe često kriju dobro osmišljene sheme prevare, a njihova meta su najčešće starije osobe. Upravo se to dogodilo jednoj umirovljenici iz Mostara koja je nakon telefonskog poziva i posjete prezentaciji završila s minusom od 3.000 KM na računu. Kako piše Hercegovina.info, prevara je izvedena pod krinkom nagrade koju je trebalo preuzeti na prezentaciji proizvoda.

Sve je počelo kada je tvrtka Wellmed iz Brčkog kontaktirala stariju Mostarku, obavijestivši je kako je osvojila nagradu – set posuđa, koji će moći preuzeti na prezentaciji njihovih proizvoda. Prezentacija je održana u utorak u podne, u City centru u Mostaru.

“Nažalost, otišla je na prezentaciju, gdje su je dočekali predstavnici firme i odveli u salu. Prezentacija je trajala više sati, a prisutno je bilo oko 50 umirovljenika. Predstavnici firme uvjeravali su ih kako su masažne fotelje dobre za zdravlje i liječe gotovo sve bolesti. Na kraju, moja tetka je završila s masažnom foteljom i indukcijskom pločom, koje su joj naplatili 3.000 KM,” izjavila je za Hercegovina.info nećakinja prevarene umirovljenice.

Prema njenim riječima, nakon prezentacije, predstavnici firme su zajedno s umirovljenicom otišli do njenog doma kako bi joj isporučili kupljene proizvode. Na licu mjesta, uzeli su od nje gotovinu i dali joj da potpiše ugovore i račune. Kada je shvatila da je prevarena, nećakinja je pokušala stupiti u kontakt s firmom. Nakon više pokušaja, uspjeli su dogovoriti povrat novca, jer ugovor predviđa pravo na povrat u roku od 15 dana.

“Rekli su nam da trenutno nemaju novac jer su ga položili na banku, ali da će ga vratiti u tom roku. Ako se to ne dogodi, planiramo podnijeti prijavu protiv firme,” dodala je nećakinja.

Prijavljena tvrtka i sumnjive prakse

Prema dostupnim informacijama, tvrtka Wellmed osnovana je 2018. godine u Brčkom. Njen vlasnik, Rudolf Gergelj, upravlja i s nekoliko drugih tvrtki u regiji, uključujući “Natural Solution” u Crnoj Gori i “Promo Top” u Hrvatskoj. Prošle godine tvrtka je ostvarila promet od 2,5 milijuna KM, dok je prijavljena dobit iznosila oko 100.000 KM.

Na internetu postoje brojna slična iskustva koja ukazuju na uhodan obrazac djelovanja: telefonski poziv, obećanje nagrade i manipulacija starijim osobama tokom prezentacije.

Upozorenje Ombudsmana za zaštitu potrošača

Saša Marić, Ombudsman za zaštitu potrošača BiH, naglašava kako je nužno povećati medijsku pažnju i provesti kampanje kako bi se javnost educirala o obmanjujućim poslovnim praksama.

“Nažalost, institucije često nemaju dovoljno dokaza da dokažu obmanu jer mnogi potrošači svojevoljno pristaju na ponude. Ipak, činjenica da su takve prakse moralno upitne ne smije se zanemariti,” kazao je Marić za Hercegovina.info.

Dodao je kako je ključno izbjegavati ovakve pozive, posebno one koji nude “predobre” ponude.

“Ako zvuči predobro da bi bilo istinito, vjerojatno i nije istinito,” upozorio je Marić.

Pozivi na ovakve prezentacije, iako formalno legalni, često vode ka financijskoj nesigurnosti građana, a posebice osjetljivih skupina kao što su starije osobe.

M. Grabovac/Hercegovina.info

Komentariši putem facebooka

Najnovije

NE propustite