Saznajte šta piše u naredbi visokog predstavnika kojom zabranjuje provedbu zaključaka NSRS-a
Visoki predstavnik Christian Schmidt donio je naredbu kojom se zabranjuje provedba zaključaka donesenih na 16. vanrednoj sjednici Narodne skupštine RS-a održane 24. i 25. decembra.
Odluka je u cijelosti objavljena na stranici OHR-a, zasad samo u verziji na engleskom jeziku.
Naredba visokog predstavnika glasi:
“Proglašavajući da su zaključci Narodne skupštine Republike Srpske broj: 02/1-021-1562/24, broj: 02/1-021-1563/24 i broj: 02/1-021-1564/24 usvojeni na 16. Sjednici održanoj 24. i 25. decembra 2024. prekršene obaveze Republike Srpske iz Aneksa 4. i Aneksa 10. Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini i zabrane njihove provedbe.
Član 1
Proglašava se da se zaključcima Narodne skupštine Republike Srpske broj: 02/1-021-1562/24, broj: 02/1-021-1563/24 i broj: 02/1-021-1564/24 donesenim na 16. posebnoj sjednici održanoj 24. i 25. decembra 2024. krše obaveze Republike Srpske i obaveze iz Aneksa 4 i Aneksa 10 Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini.
Član 2
Ovim se zabranjuje provedba navedenih posebnih zaključaka iz člana 1. ove Naredbe:
Zaključak broj 02/1-021-1562/24:
“Narodna skupština RS obavezuje Vladu RS da u roku od 30 dana uputi u dalju proceduru zakon kojim će se urediti postupak razmatranja pitanja o kojima odlučuje Parlamentarna skupština BiH na način da prvo Narodna skupština RS zauzme stav o tim pitanjima”.
Zaključak broj 02/1-021-1563/24:
“Narodna skupština RS zadužuje Zakonodavni odbor Narodne skupštine RS da pripremi amandmane na Prijedlog zakona o zaštiti ličnih podataka BiH i stav o Prijedlogu zakona o graničnoj kontroli BiH i dostavi ih predstavnicima Srba u Parlamentarne skupštine BiH”.
Zaključci broj 02/1-021-1564/24:
“4. Narodna skupština RS napominje da pravni sistem EU ne prihvata mogućnost da neizabrani strani državljanin donosi zakone umjesto demokratski izabranih institucija; Narodna skupština RS zahtijeva od imenovanih i izabranih predstavnika RS iz reda srpskog konstitutivnog naroda u zajedničkim institucijama da obustave odlučivanje u domenu evropskih integracija dok se ne steknu uvjeti da se proces evropskih integracija odvija u skladu s načelom demokratije i vladavine prava”.
“5. Narodna skupština RS traži da se ponište akti nastali neustavnim djelovanjem strane osobe, koja po Ustavu nije ni ovlašteni predlagač zakona ni zakonodavac, te da se otklone odstupanja uzrokovana takvim neustavnim aktima, kako bi se poništili zakoni kako bi se neometano moglo napredovati prema Evropskoj uniji”.
“8. Narodna skupština RS upozorava da evropski pravni standardi zabranjuju vođenje nehumanih i ponižavajućih sudskih postupaka protiv osoba u zdravstvenom stanju, što Sud BiH trenutno čini, čime se BiH sve više udaljava od evropskog puta. Narodna skupština RS-a smatra da se predsjednik RS-a i direktor Službenog glasnika RS-a trebaju prestati odazivati na pozive Suda BiH, sve dok predsjednik RS-a ne bude zdravstveno sposoban za sudjelovanje u postupku”.
“9. Narodna skupština RS-a traži od imenovanih i izabranih predstavnika RS-a iz reda srpskog konstitutivnog naroda u zajedničkim institucijama BiH obustavu odlučivanja na nivou BiH, osim u slučajevima kada se odlučivanje odnosi na prijenos nadležnosti s Republike Srpske na zajedničke institucije ili kada se na drugi način ugrozi položaj RS-a, sve dok Evropska unija ne osigura uvjete i standarde za normalno i pošteno suđenje u BiH, što trenutno nije slučaj zbog protuustavnog i nezakonitog odlučivanja od neizabranog pojedinca, čiji se boravak u BiH više ni na koji način ne može opravdati”.
“11. Narodna skupština RS-a napominje da se zloupotreba Tužilaštva BiH i pokušaj miješanja u rad najvišeg predstavničkog tijela RS-a moraju pojedinačno identificirati i procesuirati. U protivnom, Narodna skupština RS-a bit će primorana, radi zaštite Općeg okvirnog sporazuma za mir u BiH i ustavnog poretka RS-a, poduzeti posebne mjere u cilju zaštite Daytonskog sporazuma”.
Član 3
Ova Naredba se izdaje u skladu s međunarodnim mandatom Visokog predstavnika i ne izdaje se kao zamjena za bilo koje domaće tijelo. Ona ima prednost u odnosu na sve nedosljedne odredbe Ustava Republike Srpske, bilo kojeg zakona, propisa ili akta, postojećeg ili budućeg. Ova Naredba je direktno primjenjiva i nije potreban nikakav daljnji rad da bi se osigurao njen pravni učinak.
Član 4
Visoki predstavnik zadržava pravo da izmijeni ovu Naredbu ili poduzme druge mjere koje smatra neophodnim za osiguranje provedbe ove Naredbe.
Član 5
Ova Naredba stupa na snagu odmah po objavi na službenoj web stranici Ureda visokog predstavnika.
Ovaj Naredba se objavljuje na službenoj web stranici Ureda visokog predstavnika i bez odlaganja u “Službenom listu Bosne i Hercegovine”.