Lifestyle
U fokusu

Pretvaranjem starih kamera u unikatne lampe priča priču o prošlosti i umjetnosti (FOTO)

Iza brenda Svjetlow stoji strastveni inovator Nedžad Spahalić koji je odlučio spojiti svoju ljubav prema analognoj fotografiji i kreativnom dizajnu. Iz prastarih kamera, koje su bile osuđene na zaborav, nastaju unikatne lampe koje ne samo da unose svjetlost u prostor, već pričaju priču o prošlim vremenima. U ovom intervjuu, saznajte kako je strast prema DIY projektima postala osnova za stvaranje umjetničkih, funkcionalnih komada i kako svaki proizvod nosi dušu i povijest.

ta vas je inspirisalo da započnete proizvodnju lampi sa ovakvim unikatnim dizajnom?

Prije par godina sam želio istražiti svijet analogne fotografije. Nisam posjedovao analogni fotoaparat pa je prvi korak bio da nađem neki na oglasima i kupim. Budući da se radi o aparatima starosti 30 i više godina, pronalazak ispravnog aparata se pokazao izazovnim. Prve kupovine su se ispostavile kao djelimično ili potpuno neispravni aparati. U tom trenutku sam počeo razmišljati šta bi se moglo uraditi sa njima. Mislim da je za ovo naše područje karakteristična navika da se stvari ne bacaju, nego čuvaš jer bi moglo zatrebati. Pa budući da i sam volim DIY projekte proguglao sam neke ideje i tu sam dobio ideju da probam pretvoriti aparat u lampu. Poslije prve lampe uslijedila je i druga  i ubrzo sam shvatio da sam se „navukao“ na šarafanje aparata.

Kako birate materijale za svoje proizvode i šta vas privlači retro estetici?

Za lampe biram samo neispravne aparate ili one za koje se više ne može nabaviti film pa su neupotrebljive za fotografisanje. Nije mi bitno u kakvom je estetskom stanju aparat, volim da se na njemu vidi da je korišten. Mislim da je danas retro estetika u trendu, ali to nije ono što me privlači, generalno ne volim i ne pratim trendove. Konkretno što me privlači restro estetici jeste prošlost i priča iza svakog od aparata. Ja volim reći da su svoj život nekada davno započele kao kamere, a kroz vrijeme, iz potrebe za svjetlom, su i same evoluirale u svjetlo. 

Koliko je važno kombinovati funkcionalnost i umjetnički izraz u vašim proizvodima?

Ja sam veliki zagovornik praktičnosti i funkcionalnosti. Budući da sam po profesiji grafički dizajner i fotograf imao sam priliku upoznati ste sa pojmom umjetnosti. Ono što sam primijetio je da se raznih stvari „podvalilo“ kao umjetnost. Ne volim kada je nešto previše apstraktno i kada ti neko mora objasniti šta se krije iza tog „umjetničnog izraza“. Mislim da se iz tog razloga dosta ljudi i udaljilo od umjetnosti, iako svi mi u sebi nosimo dio kreacije. Cilj mi je stvoriti nešto konkretno, kreativno i unikatno a opet cjenovno pristupačno. 

Možete li nam reći više o procesu pretvaranja starih kamera u lampe?

Proces pretvaranje stare kamere u lampu počinje sa vizijom ili vizualizacijom, analiziram kameru te pokušavam odrediti na koji način bi joj najbolje stajalo da postane lampa. Da li će biti stolna, podna ili zidna/viseća; da li ću koristiti abažur ili ću staviti dekorativnu sijalicu. Kada vidim da kamera nije za lampe napravim od nje sat. Svaka kamera je specifična pa je tako i svaka lampa drugačija od one prethodne. Ono što me svaki put oduševi jeste kada vidim da sijalično grlo savršeno odgovara dimenzijama navoja objektiva, pa se često znalo dešavati da neko i ne primijeti tu prepravku. U nekim slučajevima izgleda kao da je iz fabrike tako izašlo, pa često pomislim u sebi da su kamere kao stvorene da se jednog dana pretvore u lampe. Naravno nije sa svakom kamerom „plug-and-play“, ponekad treba ubjeđivanja :D. Šarafi kojima su kamere sastavljene su veoma mali, ponekad sakriveni, a često i zahrđali. Tako da treba dosta strpljenja prilikom rastavljanja i sastavljanja. 

Koji je vaš omiljeni proizvod iz kolekcije i zašto?

Nemam omiljeni proizvod, svaka lampa mi je srcu draga. Imam par lampi koje sam ostavio za sebe jer su pronašle odgovarajuće mjesto u kući. Trudim se da ne čuvam najbolje za sebe, pa se zato ne vežem previše uz lampe.

Na koji način se trudite da vaši proizvodi budu održivi i ekološki prihvatljivi?

Smatram da svaka lampa pridonosi pozitivnoj ekološkoj priči jer proizlazi od jednog starog predmeta koji nema više funkcije. Dosta kamera je spašeno od propadanja po vlažnim podrumima, to je opet onaj dio priče gdje se kod nas ništa ne baca nego se čuva, pa nekad se i zaboravi na to pa propadne. To je naravno ostavština starijih generacija, nove generacije ne vole ponovo upotrijebiti stare stvari jer su svaki dan u prilici kupiti nešto novo. Nekada su se stvari i pravile da traju, dok se danas nažalost masivno i nekvalitetno proizvode. 

Kakvu publiku ciljate svojim proizvodima i kako gradite povjerenje kupaca?,

Najčešća publika za moje proizvode su, očekivano, fotografi i osobe iz svih ostalih vizuelnih branši. Pored toga smatram da bi svi mogli biti publika, neovisno o zanimanju. Svakome treba izvor svjetla u prostoriji a lampi ima raznih i za svaki prostor. Također ove lampe prave i atmosferu, kako odabirom sijalice tako i samim izgledom. Mislim da lahko pridobijem povjerenje kupaca jer se prije svega radi o proizvodima koji mnogi po prvi put vide takvo nešto. Važno je biti svoj i biti autentičan da bi se kupci vraćali. Uz kupovinu, pored samog proizvoda, se trudim dodati i nekih gratis stvari koje imaju veze sa ovom pričom. Najčešće je to privjesak napravljen od iskorištenog 35mm film kanistera ili neki manji aparatić za ukrasa. Također volim lično kupcu uručiti proizvod kada je to moguće, i u tom slučaju proizvodi dolaze u cekerima koji su ručno rađeni od strane moje mame (Krojka – https://www.instagram.com/krojka_/ ), što je još jedan pozitivan ekološki potez.

Koji su vaši planovi za budućnost brenda Svjetlow? Razmišljate li o širenju ponude?

Nisam osoba koja planira tako da nemam ništa konkretno u planu. Svakako da uvijek ima prostora za inovacije i uvijek gledam i tražim šta bi se još moglo uraditi. Tako da očekujem da će biti širenja ponude, ali kada i u kojem pravcu – to ne znam.

Koliko traje proizvodnja jedne lampe od početka do kraja?

Recimo da proizvodnja lampa počinje od potrage za kamerom ali neću to računati u vremenski okvir nastajanja. Također je potrebno nabaviti i materijale poput kablova, prekidača, sijalica i mnogih sitnica koje unapređuju izgled finalnog proizvoda. Ali kada sve to imam ispred sebe potrebno je par sati rada do izrađene lampe. Prvi korak je čišćenje kamere, potom rastavljanje, pravljenje prostora unutar tijela kamere (uklanjanje viška dijelova), bušenje rupa za kablove, fiksiranje sijaličnog grla, spajanje kablova i za kraj zatvaranje sve u jednu cjelinu koja čini lampu.

S kojim ste izazovima suočeni tokom razvoja ovog brenda?

Nisam previše opterećen razvojem brenda, ovo radim iz hobija i iz zadovoljstva. Volim izazove u manjim količinama tako da sve rješavam usput. Kao fotografu, veliko mi je zadovoljstvo kada vidim da sam okružen aparatima i mislim da je to neko ostvaranje dječačkog sna, iako kao dječak ovako nešto nisam mogao ni zamisliti.

Komentariši putem facebooka

Povezane vijesti

Back to top button