PlayStation: Priča o viziji, izazovima i tehnološkoj revoluciji
Prva PlayStation konzola, lansirana 3. decembra 1994. godine, promijenila je industriju videoigara. Sa svojom revolucionarnom 3D grafikom i igrama poput Tomb Raidera i Metal Gear Solida, postala je hit, uprkos početnoj sumnji proizvođača i rukovodstva kompanije Sony. Ken Kutaragi, tvorac PlayStationa, borio se protiv otpora unutar kompanije i skepse na tržištu. “Svi su nam govorili da ćemo propasti”, prisjetio se Kutaragi u rijetkom intervjuu.
Sony je u to vrijeme bio poznat po vrhunskoj elektronici, dok su videoigre smatrane “dječjim igračkama”. Popularne igre, poput Super Marija, bile su dvodimenzionalne, a CGI tehnologija tek se povremeno koristila u Hollywoodu. Stvaranje 3D igara u realnom vremenu smatralo se nemogućim, a filmski CGI proces trajao je godinama i koštao milione dolara.
Sonyjeva saradnja s Nintendom iz početka 1990-ih dodatno je oblikovala priču. Kompanije su radile na CD-ROM dodatku za Super Nintendo, no Nintendo je u posljednjem trenutku raskinuo saradnju, udruživši se s Philipsom. Ovaj potez bio je prekretnica koja je natjerala Sony da razvije vlastitu konzolu, a ime “Play Station” prvi put se koristilo za prototip iz tog razdoblja.
Lansiranjem PlayStationa, Sony je redefinirao način distribucije konzola, prodajući ih u trgovinama elektronike, a ne igračaka. Ubrzo je konzola stekla ogromnu popularnost, dok je PlayStation 2 s 160 miliona prodatih jedinica postao najprodavanija igraća konzola svih vremena.
Ken Kutaragi, poznat i kao “otac PlayStationa”, kasnije je predvidio uspon mobilnog igranja i igranja u oblaku. Danas vodi start-up posvećen robotici i umjetnoj inteligenciji te predaje na japanskom univerzitetu. Njegova vizija ostaje inspiracija, dok je PlayStation u svojoj petoj generaciji i dalje sinonim za inovaciju u svijetu videoigara.
Vizija budućnosti
Kutaragi smatra da tehnologije poput umjetne inteligencije i generativnih servisa poput ChatGPT-a već oblikuju industriju. “Ulazimo u svijet u kojem se sve može izračunati računalom”, izjavio je, zamišljajući budućnost u kojoj će prostor i vrijeme biti potpuno virtualizirani. “Ono što je nekad bila naučna fantastika moglo bi postati stvarnost”, zaključio je.